Skip to content

Mampukah..

July 7, 2008

Sesungguhnya orang-orang mukmin yg sebenarnya adalah mereka yg berIman kpd Allah dan rasulNya, kemudian mereka tidak ragu-ragu dan mereka berjihad dengan harta dan jiwanya di jalan Allah. mereka itulah orang-orang yang benar.[Al-Hujurat:49]

Alhamdulillah,pada 17 Jamadil Akhir 1429H, pagi Sabtu sekitar jam 10, bermulalah satu lembaran baru dalam hidup ini. Menerima satu lagi tangga tanggungjawab yang bukan mudah untuk dipikul selain hambaNya,anak kepada kedua ibubapa dan seorang pelajar di dunia. Moga ini adalah pilihan yang terbaik buat kami berdua. InsyaAllah. Jutaan terima kasih buat semua yang mendoakan setiap langkah ini agar diberkatiNya biarpun terdapat cacat-celanya kerana manusia itu tidak akan pernah sempurna. Hanya Allah sahaja yang mampu membalasnya. Amin.

Menilai kembali dimana diri ini setelah sekian lama menyepi, menyesuaikan diri dengan tanggungjawab baru, kehidupan baru, perkongsian baru. Bukan mudah. Jauh sekali untuk mengeluh, tapi perlukan kekuatan. Masih banyak kekurangan yang perlu diperbaiki, masih banyak lobang-lobang koyak disana sini yang perlu diisi,dicantum dan dijahit kembali. Seharusnya ‘jawatan’ baru ini memberi ruang kepada diri untuk lebih maju ke depan, lebih terbuka, lebih proaktif dalam meneliti masalah-masalah ummat dan dalam usaha menyumbang apa yang terbaik untuk kemaslahatannya. Ya Allah, moga diri terus tsabat di JalanMu..

-Ummu Thana’,India-

No comments yet

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: